Pettros dagliga verk

måndag, maj 21, 2007

Tandläkarbesök etc

I tisdags skulle jag få håret klippt av en tjej på Jens jobb som går frisörutbildningen. Men av olika orsaker så hann jag inte, jag blev superirriterad och detta gick ut över stackars Jens. Men när jag lugnat mig ringde han och kollade om hon kan fixa detta denna veckan i stället, det skullenog gåoch hon skulle tona också, jippie. På dagen hade pro megamötepå ängen utanför ;o))Vi har ju en del lite äldre grannar så de håller allt igång.






Sedan kom onsdagen och det var dags för tandläkaren igen. Snacka omatt man var skräckslagen efter förra besöket. Men jag har tandtrådat varje kväll samt kört med listerine. Linda installerade sig på lekplatsen med 4 barn och jag gick på darrande ben iväg till tandläkaren. Men det gick super. Han var jätteförsiktig och han lagade tom en tand utan bedövning. Hurra. Fick också beröm för min insats ingen plack kvar längre, han tittade igenom noga. Efter detta åkte vi till Frölunda Torg via jobbet där jag hade en snabbdate med,Jenny, Jenny o Tev. Kul att se dem. Saknar faktiskt jobbet ibland. Kompisarna i alla fall.

På torget skulle vi starta med lunch, Noah sov somen stock och Linda var så lycklig över att fåluncha med bara ett barn,men då hände det. Noah vaknade en aning för tidigt på ett uselt humör, skorna satt fel, maten var äcklig etc. Lindas lugna lunch var som bortblåst det var gråt och tandagnissel som gällde i stället ;o)) När Noah blivit glad ign sprang han och Emma som yra höns (inte på lunchstället) och en gubbe som satt på en bänk blev helt galen. Hans nerver klarade inte det. De skrek inte ens de var bara glada.Linda hörde inte som tur var för hon hade nog mördat ;o)) Vi fick shoppat lite i alla fall och När Linda fick köpa Noah luch nr 2 blev Emma tokig när hon inte fick smaka på hans pommesfrites, jag hade lovat henne en glass och det fick bli bums. De hade bara mjukglass och det var hennes premiär coh gissa om hon njör med glass runt hela munnen och på alla kläder, men det var det värt. Ja ja en händelserik dag minst sagt....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida