Pettros dagliga verk

torsdag, januari 19, 2006

En fikardag

Började dagen med att åka till Öppna Förkolan, nej först vägning, -2,9 tjoho, men Jens då, -4,7 kanonstart. Ja där blev det kaffe i alla fall. Sedan lekte Emma med alla barnen, hon verkligen älskar det stället. Gick omkring med gåvagnen som hon aldrig gjort annat, kul. Sedan åkte jag till Backaplan o mötte Jenny, vi gick först till Toys r us, hon köpte presenter till sitt gudbarn och jag köpte en rånarluvarmössa typ till Emma rosa. Fin o varm. Efter detta gick vi in på Coop o lunchade, Jenny ärtsoppa o jag fläskkarré med kokt potatis, åt så lite sås som möjligt o mycket sallad. Avslutningsvis kaffe och då kom Jens o gjorde oss sällskap, kul Emma blev jätteglad. Vi bestämde oss för att gå bort till Backa 3 för att kika lite det blåste o va kallt men Emma somnade. Vi kollade runt lite på babyproffsen det är alltid lika kul. Nu började dagen närma sig mellis för Emma o Wilma, det blev en fika till på Petterssons, gosig kaffelatte o Ema fick en yougurt. Sedan sade vi farväl, Jenny åkte till sina föräldar o jag hämtade Jens som är ledig i morgon o på måndag. När vi kom hem såg vi att Jens kompis hade ringt, vi ringde upp och de hade fått en liten pojk till. Kul! De var inne 5 i morse och han kom ut 7.15, snabba ryck ;o)
Nu skall jag lägga mig lite natti natti

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida