Pettros dagliga verk

måndag, januari 09, 2006

Spackel och försvunnen tangent....

I dag kom Siw och Erik hit, Erik hjälpte mig att spackla väggarna i Emmas blivande rum. Det ser bra ut, det enda nervösa är att jag skall slipa innan målning, tänk om jag sabbar allt. Skall försöka var försiktig. När de kom fikade vi lite innan Erik ivrigt satte igång. Jag och Siw surfade runt lite jämförde kokböcker till slut somnade Emma och Siw i soffan.

Jag gjorde klart middagen lagom tills de vaknade och sedan åkte de hem. På kvällen satt jag i soffan o kollade lite på tv och märkte plötsligt att Emma krafsade massor på datorn, upptäckte då att b-tangenten saknades. Detta tog mindre än en minut och jag kröp omkring på golvet med ficklampa men hittade den inte. Tänkte att Emma slängt den hur långt som helst. Sedan ringde erik och sade hon har väl inte svalt den???? Hmn näe, kan inte tänka mig det. Det gick j så himla fort. Några timmar senare när jag skulle kommentera Suss-s blogg kunde jag inte trycka ner mellanslagstangenten. Hmn har ngn del åkt in där.... Nej det var banne mig hela knappen, att det var så stort utrymme där hade jag aldrig kunnat ana. Vi opererade ut den och Jens fick den på plats. Hoppas den sitter nu bara. Nu är det slutsurfat för Emmas del ;o)
I morgon skall jag åka och kolla på färg till Emmas rum, samt bård. Det skall bli så himla kul att inreda för henne.
Nu skall vi se Csi....

Puss o gonatt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida