Pettros dagliga verk

måndag, december 26, 2005

Julafton, juldag och annandagen

Julafton startade med att jag skulle göra risgrynsgröt men det tog för lång tid så jag struntade i frukost helt och hållet, inte så smart kanske. Strax efter 12 åkte vi mot Tjörn. Vi var framme pric 13.00 och lassa in alla julklappar med Kusin Peters hjälp. Han gick fram och hälsade på Emma varpå hon började storgråta ;o) det var disneytårar som sprutade ;o) Lite läskig var han tydligen, jag matade Emma sedan var det turbo med att ta fram maten slå in de sista julklapparna etc. Sdan åt vi, första gången idag för mig och klockan var närmare 14.00 phu... Det var supergott allting, skinkan, köttbullarna, ägghalvorna samt sillsalladen är mina favvisar på julbordet. Siw gör jättegoda köttbullar!!! Sedan var det Kalle Anka såklart klockan 15.00 med Blossom som värd, hon är ju aldrig min favorit och det blev sannerligen inte bättre efter detta. Jag tyckte det var jobbigt att se Kalle utan mamma av någon anledning, mindes vad hon brukade skratta åt och så. Som tur var skulle Emma sova så jag gick ut en sväng och kom tillbaka lagom till tomten, Emma sov tyvärr så hon fick inte träffa tomten :o( Pia hade gjort jättegod Äggost som vi åt till Kalle. Efter den hysteriska julklappsutdelningen (det är så i vår släkt) åkte Pia och hennes familj vidare där de skulle ha en repris på det vi just gjort inklusive mat ;o). Vi tog det lite lugnt och slappade i soffan och drack min och Siws glögg. Sedan var det dags för lutfisk och potatis och god vit sås mmmmmmmmmm. Det var jättegott, vi avslutade med risgröt och ris ala malta och Peter fick mandeln och fick rimma vilken tur för alla utom Siw som också gillar att showa lite hi hi. Sedan fick vi vara med och se lite inspelat innan vi åkte hem trötta som bara den. Juldagen gick därför i slapphetens tecken, underbart. På kvällen spelade vi mitt julklappsspel, TP med dvd. Kul men Jens vann. Idag har vi varit på middag hos familjen Löfås, trevligt god mat och Emma fick en fin pyjamas och vi en jättefin dörrbonad som man har när det är julTYP ;o) Emma skötte sig fint och fjäskade med Ann-Christine, satt så snällt i hennes knä hur länge som helst. Sedan hem och Emma sov tyvärr men lyckades få henne att somna tillslut efter lite krypande o så för att trötta ut henne. Det tog dock en halvtimme innan hon sov men det är ok.
Här kommer en bild på Emma där hon sover på sin nya fäll som hon fick av Siw o Erik.


Puss o gonatt.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida