Pettros dagliga verk

måndag, december 19, 2005

En ganska nyttig dag...

Gick ut med Emma o plockade mossa till min julgrupp ruggit väder men ingen snö. Gick hem och Emma sov i nästan 2 timmar så jag pasade på att ha lite egen mystid. Sedan gjorde jag mina julgrupper.
Emma vaknade och vi lunchade lite innan jag satte degen till brödkakor, fick lite energi så det blev 10 stycken. Mellan jäsningarna gjorde jag spagetti o köttfärssås till middag för mig o Jens. Snacka om simulitankapacitet eller nåt. Alltid när jag bakar dessa brödkakor ringer Siws ord i huvudet (det är henne jag fått receptet av) de där småflösdegbitarna som man bara brukar sopa upp o slänga skrek hon det är deg Petra det är deg ;o)) hon har ju givetvis rätt, vet ingen som har hennes tålamod med allt. Dessutom när man sedan skall baka ut de 10 ämnena man hat gjort vrålade hon igen, Petra det är bebisar försiiiktigt. Phu ;o))Idag pratade jag med Rigge, det var över 2 månader sedan så det var kul. Kollade på en boksida på nätet idag och insåg att 5 av mina favoförfattare har kommit ut med böcker i år som jag inte läst ve o fasa. En köpte jag till mig från Jens i julklapp, Camilla Läckbergs senaste. Han blev nöjd med detta då slapp han. Det är ju lite hysteri denna veckan i stan. I morgon skall jag åka och handla grejor till mitt o Siws julgodisbak, det blev en del socker hua. Nu kallar sängen med bestämda ord.
Puss o gonattt zzzzzzzzzzzzz.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida