Pettros dagliga verk

söndag, december 18, 2005

grannbesök

Emma vaknade ganska tidigt idag med, fasen. Men det var o i alla fall. Grannarna skulle komma så jag gjorde i ordning potatosgratäng på förmiddagen så slapp jag tänka mer på den. Använde min Kitchen aid för at skiva potatisen smidigt! Sedan gick jag o lade mig igen, läste Jens o Emma somnade på soffan. Sedan åkte Jens för att handla mer cider till mig ;o) Kent o Noah kom vid 18.00 Linda kom 20 över 7 för hon jobbade. Det var kul Emma fick nycklar med billarm, och vi fick kaffe från en kaffeaffär med choklad i. Till förrätt åt vi en god räksoppa med färska räkor i. Sedan åt vi typ kyckling och Potatisgratäng och till efterätt åt vi hemmagjord vaniljglass med hemmagjord kolasås och chokladsås. Helt ok. Emma blev så trött vid 8 att hon var helt galen, hade tänk lägga henne senare eftersom vi satt i köket och brötade men det gick inte. Hon somnade på stört och sov hela tiden trots att Noah spelade trummor på matbordet och tjoa o tjimma. Att jag dessutom körde igång min Kitchenaid på högsta fart var inget som bekom henne. Märkligt. Noah vägrade att somna och när de gick vid halv 12 däcka han i vagnen ;o) Det skall jag med göra nu.
Gonatt o puss

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida