Pettros dagliga verk

måndag, januari 16, 2006

Lördagsmums...

I lördags åt vi hemmagjord Suschi. Det var supergott!! Att få frossa i ngt nyttigt. Det kan jag lätt tänka mig bli en vana. Annars färdigställde vi Emmas rum det blev jättefint. Jag var och handlade lite mer prylar idag. Så himla kul. Så här blev det.


Emmas fina matta ;o) Det är lite till som skall upp men det mesta är klart. I söndags var vi hos Jens morfar med hans bror och hans flickvän. Det var kul med god mat, vi fick kallops med 1 kg grädde typ men jag åt inte mycket sås och mycket potatis. Sedan var det päronhalvor till efterätt. Emma fick lite julklappar av Jens bror och flickvän, och de fick lite av oss. Av morfar fick vi massa pengar. Han är så snäll men tycker att han vill hellre gladja pojkarna medans han kan se det än att bara spara pengarna till ev arv. Han saknar deras mormor så himla mycket så det finns inte många andra glädjeämnen än Jens och Andreas, och lilla Emma såklart. han tycker hon e så fin. Han sade så här hon är så otroligt fin förstår ni, jag tror inte hon är lik någon av er ;o)) Tror inte han menade som det lät men det var kul.
Idag började babysimmet igen med avancerade övningar, man skulle ligga med benen uppfläkta på basängkanten och flyta med resten av kroppen i vattnet barnet skulle sedan sitta på magen o leka. Förstod inte riktigt varför men Emma lade sig ner och vilade istället ;o) Sedan blev det den obligatoriska kaffekoppen med mammor o barn. Hela caffét blir belamrat. Efter Emma ätit sitt mellis åkte vi till Toys R us och shoppade grejer till hennes rum. Jens mötte oss där och var smakråd. Det värsta är att det blir dyrare då ;o)
I dag flyttade Emma in i sitt rum, vi har börjat om med 5-minutersmetoden, det tog nog två timmar innan hon somnade och då var hon helt hes. Fasen jag nästan grät på slutet. Hoppas det blir bättre.
Nu skall jag snart lägga mig....
puss o gonatt

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida