Pettros dagliga verk

tisdag, januari 10, 2006

Färgköp

Har nu handlat färg till Emmas rum. Kul, en jättefin bård blev det också. Det skall bli så himla kul att inreda det lilla rummet!! Har slipat i kväll och skall börja måla i morgon förhoppningsvis. Nu är det bara en dag kvar tills vi börjar med vv. Undra vad vår måltid skall bestå av i morgon.. När jag var med i vv förra gången hade jag en checkkalender där man skrev allt man åt etc, den var suverän men man kan bara köpa den när man går dit, men jag skrev en fråga på deras forum om någon hade en till salu, och då svarade en tjej att hon skulle väga sig på lördag så hon köper en till mig o skickar. Visst var det gulligt. Annars sov vi så långe i morse, Siwis ringde vid 10 och det var väl tur annars hade vi sovit ännu ;o)) Jag har köpt två nya brandvarnare också idag, en i Emmas nya rum och en i hallen. Vi hade en innan den sitter i vardagsrummet så nu borde vi väl vakna om det börjar brinna. Det är ju inte så himla stort här. Såg fina mattor på Hornbach till Emmas rum men skal kolla runt lite mer och se. Men det var väldigt bra pris måste jag säga. Och så skall man ha gardiner. Kul!! Skall också köpa wallies och sätta på väggarna, en nattlampa en ny taklampa, tavlor etc. Men ta en sak i taget så blir det nog ok.
Nu skall jag försöka lägga mig....

Puss o gonatt

2 kommentarer:

Klockan 8:58 fm , Blogger Min bror och jag sa...

Kul att fixa iordning!! När får vi komma och fika?

kram

Susie

 
Klockan 10:33 em , Blogger Petra sa...

När som helst! Om ni känner att ni hinner med i flyttstress som snart infinner sig!!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida