Pettros dagliga verk

söndag, januari 22, 2006

Snö o vackert väder

Hej hopp vad det har snöat fint väder har det varit o kallt. I går natt hade vi -14,9. Skönt att ligga i sin säng då ;o) Har varit ute med Emma i pulkan 2 dagar i rad nu. Härligt. Jens har ju varit ledig fredag, lördag söndag och skall vara det i morgon med härligt härligt. Vi har haft sovmorgon. Emma somnar ju sent nu för tiden och vaknar sent också. I natt var dock hennes bästa för hon somnade iofs vid 23.00 men vaknade vid tre och när jag tog in henne till oss sov hon i ett sträck till 10.00 i morse. Vi med ;o)





Emma i snön.






Det har varit några slappardagar annars, fast idag har jag manglat massor. Kul o skönt. När jag var ute med pulkan idag mötte jag våra grannar och deras gäster som var på väg ner till havet för att ta en fika. Killen där var så extremt bekant och min hjärna jobbade på för fullt och till slut så var han placerad. Det visade sig att det var min mosters Siwans (ni vet) kompis son. Har träffat honom när jag var mindre och var mycket på Tjörn, han var kompis med min av de kusinerna yngste Patrik som tyvärr inte längre finns bland oss. Han har en tvillingbror också så det är lätt att komma ihåg dem. Mötte honom när Emma var ganska ny på Ikea med Siw det var därför jag kände igen honom nu. Världen är bra liten asså. Såg en bra film ikväll som gick på femman. Handlade om en lärare som tog tag i en klass i förorten, en bråkklass som ingen trodde på. Den slutade lyckligt men den var faktiskt verklighetsbaserad och vi gillade den båda. Ikväll somnade Emma hyfsat tidigt, redan 21.00, men lade henne senare med flit. Tänkte att sakta men säkert vända tillbaka hennes dygn. Nu skall vi se lost i sängen.
puss o gonatt......

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida