Pettros dagliga verk

måndag, maj 21, 2007

vv etc

Torsdag och Jens var ledig skööönt. Jag var på ett uselt humör, vet inte riktigt varför men jag var mordbenägen påmin man. Mitt i allt ringde Linda och ville åka till Frölunda Torg för klädshopping, inte i dag igen... Vi sköt upp det till dagen efter och jag åkte till Gardencenter och köpte plantor och fröer, sedan stannade jag på Citygross och köpte skyffel till Jens och ogräsplockare till mig. Roliga saker. Eftermiddagen gick i lugnets tecken,vi var mest inne.

Fredag utan bad trist att det är slut. Mötte Linda vid 16.00 påKents jobb därhon lämnade barnobil och sedan åkte vi till Frölunda, vi lämnade av Emma hos Jens som var hos Jenny, Martin och Wilma. Vi sökte igenom hela torget efter käder till Linda men hon kunde inte riktigt bestämma sig. det blev en windstopper till Noah ;o))
Började vv hemma idag vi får hoppas att det går fint. Skall börja gå dit till hösten igen.

LÖrdagen startade vi en promenad på en timme, jag med stavar och Jens med dubbelvagn. Sedan vankades det frulle och kaffe mumma. Det var kanonväder och vi var ute hela dagen. På em hjälpte Jens Kent med att bygga altan. De kom en bit. Vi fick gå hem när Noah och Emma fått nog av varandra. Allt Emma skulle leka med slet Noah ur hennes händer...

Söndag med kanonväder igen, jag tog en promenad med stavarna innan frukost. Det var så lugnt och skönt. Em jobbarkompis sade till mig att ni bor ju på landet i en diskussion om att vi hade ofta bättre väder. Nej sade jag vi bor vid havet sade jag surt. Men på min promenad visade det sig att vi har nog rätt båda två ;o))



Elina vaknade inte förrän 10 så jag hann nästan med frukost innan hon vaknade.Jag bakade kesobullar och fick ett ryck så jag ringde kusin Peter för att höra om de var kaffesugna, de skall köpa vårt babyskydd och skall snart föda barn så det passade fint på alla sätt. Theus var lite blyg men han hade nog kul i alla fall, han fick gunga lite och leka i sandlådan. När de skulle åka rullade en flachig bmw upp för infarten, det var kusin Charlotta med sambo som var ute på äventyr i pappas bil. Kul med dubbelt kusinmöte. De bara stannade en kortis och sedan traskade vi över till grannarna för mer altanbygge. Klockan gick och vi fick knalla hem när Noah och Emma inte kunde hålla sams längre. Jag gjorde torskrygg till kvällen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida