Pettros dagliga verk

tisdag, maj 22, 2007

Arvsskifte...

Vilken tid det tar. Fickdet efterlängtade mejlet idag men det stämde inte riktigt så nu dröjer det väl 1.5 månad till. Phu. Alla måste skriva under och den 1 juni drar Pål till Thailand på en månad. Well well.... Igår åkte jag till Ica Maxi för att handlalite frukt o grönt. De brukar ha frächt men innan jag kom dit upptäckte jag att Elinas ena sko saknades. Hon låg där helt lycklig och drog i sin socka. Jag fick vända och leta och leta och leta. Hittade den inte. Det är ett par små adidas som Emma också hade. Vill verkligen inte tappa bort dem. Hittade dem inte så när jag kom tillfrukten hade jag tappat all insperation. När jag vände bort blicken för ett ögonblick hade Emma grabbat tag i ett äpple som hon glatt mumsade i sig. Jag fick snabbt väga in det och scanna in det. Hon är livsfarlig i fruktdisken det är inte första gången. På vägen ut stannade jag till vid infoavdelningen det var typ 25 nummer före så jag gick ut och köpte lite plantor så länge. När jag kom tillbaka hade mitt nummer passerat med 5 typiskt. Tog en ny nummerlapp till och när jag kom fram och skulle ge demmitt nummer i fall de skulle hitta skon hade någon redan lämnat in den Jippie, eller Pippie som Emma brukar säga. Efter detta trauma åkte via Tessan och hennes nya söta lilla bebis. LÄmnade lite presenter.


På kvällen tränade Jens, duktig kille.

Idag var det kanonväder igen, var ute hela eftermiddagen, stavgick ner till Sundhammar, Jens joinade med barna, underbar kväll. Har planterat en chiliplanta och i morgon hoppas jag kunna plantera purjo. Vi får se. Nu hägrar sängen.
Puss o heeeeeeeej....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida