Pettros dagliga verk

söndag, januari 29, 2006

Torsdag, Fredag, Lördag

Torsdag åkte vi till öppna förskolan. Garnnara skulle hängt med men Noah var sjuk. Synd men vi hade jättetrevligt. Sedan hem och fixa lunch till mig o Emma efter det tog vi en promenad ner till Kovikshamn. Det var jätteskönt. Vi stötte på Noah o Kent, Noah var lite slö men annars var det ok.

Fredag hade vi bestämt oss för att äta skaldjur, jag o Emma åkte in till Kungälv för att handla samt att jag hade lite bankärenden., vi handlade lite på Willys på vägen hem. Det var supergott med räkor, men jag köpte en krabba och den smakade verkligen inte som den skulle uäck. Men som tur är var räkorna super.

Lördag, Jens var i garaget hela dagen och grejade, hans nya hem tror jag. Jag grejade lite här hemma. Lite för mycket för jag damsög, körde tvätt o diskmaskin samtidigt och då gick det en fas. Som tur är hände det på Marstrand en gång så vi visste vad vi skulle göra. På kvällen var vi hembjudna till Cattis o co. Det var trevligt o gott. Kyckling med klyftpotatis och en jättegod kall sås sweet mango. Sedan åkte vi bort till hennes gym. Hon hadde fått mer än dubbelt så stort! Det var så otroligt fint att vi blev extremt träningssugna. Bestämde mig för att börja träna där de månaderna jag är inne och jobbar. Om jag är där vid 7 på morgonen kan jag träna innan jobbet. I alla fall några gånger i veckan. Vi får se ;o) Sedan åkte vi tillbaka och fick kaffe och jättegod glass. cheesecake razz eller ngt. Den smakade lite citron och det var disgestivekex bitar i. Mmmmm. Vi fick björnbär till mums. Efter detta var klockan en del och det var dags för hemfärd. Tiden går så fort. Emma fick en pyjamas av Cattis så den hade hon på sig, men vaknade såklart när vi kom hem. Men jag tänkte att jag ger henne lite välling men hon bara grät så jag lade henne och då somnade hon direkt. Märkligt men skönt. Sedan spelade jag ett vanebildande spel som jag fått av en jobbarkompis. Har hållt på och försökt på en bana nu i över en vecka tror jag och nu äntligen igår kväll trött som jag var jklaade jag den. Nu är det bra att köra tills den kommer igen för det gör den nog :((
Puss för nu...

2 kommentarer:

Klockan 5:51 em , Blogger Peter sa...

Du har blivit utmanad. I vad kan du läsa på min blogg.

 
Klockan 9:25 em , Blogger ~Susie~ sa...

Du har blivit taggad! Kolla min blogg :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida