Pettros dagliga verk

torsdag, juni 21, 2007

Regn hos mig...

I dag har midsommarvädret tjuvstartat med lite regn. Men det är växlande så det är förmodligen bättre än vad som komma skall.

I måndags hann vi med alla ärenden, men tandläkarbesöket var en katastrof, Emma grät i 180 och jag fick ta bakterieprovet på henne. Innan allt detta var Tessan här en sväng hon fick mackfika och erik hennes pojk var superhungrig på allt ;o)) När jag kom hem gjorde jag sockerkaka till våra byggare som fixar med uterummet.

I tisdags kom Nina (Lindas syster) och jagade upp oss i ottan (9.00) Hon fick lite sockerkaka innan de skulle hem, jag tog barna och drog in till Kungälv för att göra klart affärerna med Dieras Byggbossen samt köpa barnens midsommarkläder och köpa massa gott kaffe. Emma fick en glass och ett par solglasögon tuffingen...


Elina fick en ny hatt och lite annat. Kul att shoppa lite.

Igår onsdag var jag hos Plågis (tandläkaren) 10.00, Siw var med för att passa mina prinsessor. Vi skulle hämta upp henne på SS och strax innan vi kommit fram kvider Emma fram ett plågat Neeeeeeeeeeej sedan kräks hon ner hela bilstol, napp, klänning så till den milda grad, phu. Fick torka med tyg och kläderoch allt vad jag hittade. Ännu ett tecken på att jag inte är en äkta småbarnsmorsa, varför har jag inget papper eller extra kläder i bilen? Helt oruttinerat! Men fick tröstat henne så vi hann i god tid i alla fall. Efter tandis åkte vi till Frölunda Torg och köpte midsommarkläder tillmig och nya kläder till Emma så hon slapp lukta kräks. Sedan var det dags att få träffa lilla Isolde, hon var bedårande söt!!! När Emma o Theus fått leka lite drog vi till Ikea, där blev det lunch och mer shopping, love it!! Sen var det bara att lämna Siwan vid bussen innan färd hemmåt. Gubbarna var klara med vårt uterum och det blev ok men de hade snott av min midsommarcider :o(( De nekade! Men bossen skulle komma förbi med nya. Nu skall jag måla lite och städa inför den stora regndagen!!
Heeeeeeeej då

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida