Pettros dagliga verk

tisdag, juni 05, 2007

Sjukdom och elände.....

Förra måndagen 28/5 var jag och farbror Pål på banken för att få klart arvsskiftet, det mesta blev klart. Bara lite aktier kvar att greja med.

Natten till tisdagen vaknade Emma och var ledsen, inte konstigt, hon hade 40,5. Så höll det på, hela veckan över 40, ringde sjukvårdsupplysningen på torsdagen och de sa att hon borde träffa läkaren om hon inte var bättre på fredagen. Hon sov så lugnt den natten så jag trodde att det var bättre men fortfarande 41 på morgonen. Fick en tid och de tog prover allt var ok, hon fick utskrivet hostmedecin. på kvällen fick Elina feber, ofcourse varför inte. Under helgen blev den högre och högre och igår (måndag) bara steg den, ringde till Östra när den var på 40,5 trots att jag försökt med febernedsättande, var cool ända till de svarade, då sade jag hejsan jag heter Petra Gardtman uhääääääääääää storgrät jag ;o) Hej hej sade hon. Psykfall tänkte hon nog. Sade som det var och hon tyckte det var oroväckande att hon haft feber så länge, sade att jag skulle till vc om febern var kvar, naturligtvis var den det.

Ringde vår bvc Anette och hon ordnade en tid, en ung läkare som inte vågade fatta egna beslut, de konstaterade att hon var sjuk men inte tillräckligt, jag var helt knäckt, hon har varit så himla sjuk och inte ätit, hon är jättesvag nu. Skulle önska att hon kunde fått ngt. Men är hon inte MYCKET bättre på torsdag får jag återkomma, wow superkul att dra med alla barnen in i en het bil. I värsta fall får vi åka till östra i morgon och det känns för dj-ligt. I kväll ringde också Linda och nu har Lucas 39 grader. Det hela grundar i en människa som tog med sin sjuka unge till öppna förskolan. När jag såg henne tänkte jag att jäklar skall jag dra. Gulgrönt snor som hängde. Både Linda och vi blev ju sjuka samtidigt (Emma och Noah) och när jag var med Emma hos läkaren träffade jag en annan från öppna förskolan som också blev sjuk samtidigt. Skitställe med skitföräldrar ;O)
Emma mår i alla fall bättre men mör efter så himla många dagar med megahög feber.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida