Pettros dagliga verk

tisdag, juli 10, 2007

Utarbetad och megashopping.....

Dagen efter Göksäter skulle vi sy gardiner till Emmas rum, Linda kom hit tidigt och det blev en jobbig dag. Tyckte jag inte gjorde annat än sprang mellan uterummet och köket med kaffe, mat, kaffe etc. Inte nog med att Linda o jag skulle ha mat, även alla barn skulle ha mat inte ens samma. Fick knappt sitta på hela dagen, skall inte gnälla men gör det i alla fall!!! ;o))

Efter denna hysteriska dag åkte jag ensam in och storhandlade,vi hade pratat om att göra det ihop men eftersom Lindas barn är så morgonpigga hade de åkt närvi sov hygglo ;o) Jag fixade det själv och mina barn skötte sig exemplariskt, Linda drog in till City men jag orkade inte hänga med. När hon kom hem hade hon med sig en fin ljusgrej som man sätter på väggen som vi skall ha i uterummet, den hade hennes mamma köpt som tack för grillkvällen de var på.

Nu var det fredag och dagen innan grannarna skulle till Danmark och La Landia, de var här och jag fixade lunch och efterätt till Noah och Emma, Noah kastade glasspå golvet och Linda blev lite arg, jag blev också besviken, Lukas kändes varm och hon gick hem och tempade, då hade han 39,1. Kul start på semestern!! Jens och jag hade en lugn myskväll bara i all enkelhet.

Äntligen lördag med lite fint väder, Jens grejade i gropen och jag klippte gräset. Känner mig supertrött och orkeslös. Behöver semester känner jag och egen tid!!!!! Men det får man ju inte, vi har INGEN verkligen som kan passa våra barn. Och dåmenar jag typ som man kan lämna till för att klippa sig en eftermiddag eller så. Varför har vi inga föräldrar det är så jäkla orättvist!!! Saknar min mamma ngt enormt!!!! Allt är bara en ond cirkel dagarna upprepar sig. Tror att allt blir värre av att vädret suger helt enormt!!!!!

I söndags var i alla fall kusin Charlotta och Kristina här. Vi gick ner till vattnet där det blåste halv orkan men Charlotta badade. Närvi kom hem var hon värd varm choklad och jag gjorde även pannkakor till dem och Emma, jag och Jens fick vv-käk.

I måndags var jag hos Sussi i Eklanda, fick supergod Spagetti o Köttsås, vi skulle efter lite kaffe gå bort till Högsbo 421 men Jens fick sluta tidigare, vi åkte och beställde en ny säng. det blev en som var 210 bred på sängjätten, tyvärr lång leveranstid :o(( Orkade inte laga mat så det blev grillad kyckling.

Idag har jag haft svart bälte i shopping!!!! Åkte till moster Inger och Jan i torslanda. Vi började med en lunch i nya Amhult deras nya shoppingcenter. Vi fortsatte runt där, hla tiden lockade vi Emma med glass när hon inte ville mer till slut trodde hon oss inte. Men jag köpte Crosskor (sådana fula plastskor som är underbart sköna) till hela familjen. Emma rosa jag lila och Jens svarta. Sedan köpte jag en nappflask och barnmatsvärmare som man även kan ha i bilen. Sedan blev det äntligen glass till Emma och hon sken som solen. På vägen hem till Inger o Jan stannade vi vid en stor lekplats där Emma fick leka av sig. Hos Inger fick Elina lite gröt innan vi gav oss ut igen till deras gamla torg, där hade de en barnklädesaffär med kända märken. Jag köpte Replay Jeans till Emma, jag vet helt sjukt!! Jens sade att folk kommer ju tro att vi är helt skadade i huvudet ;o)) MEN det var halva priset så de kostade inte 999 som innan.Men seriöst folk köper ju till ordinarie pris också... En replaytröja blev det också på rea. Elina o Emma fick nästan likadana Esperishorts, det verkar ju inte som de kan använda dessa med tanke på denna jäkla pisssommaren!!! Men hoppas kan man ju!!! Jeansen var i alla fall grymt snygga och kan inte jag få på mig ett par Replay (inte ännu i alla fall)får jag väl köpa till mina barn ;o)) Här kommer en bild.




Nu skall jag lägga mig heeeeeeeeeeeeeeej då....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida