Pettros dagliga verk

tisdag, juni 26, 2007

Midsommarregn

Ja det blev som väntat regn, men vad gör väl det när vi hade ett nytt uterum. Jättemysigt hade vi därinne. Min moster Siw och Erik samt moster margreth kom. Vi åt midsommarmat Sill,potatis ägghalvor, prinskorvar etc etc. Det var jättegott,klockan 16 kom midsommarstången och då var det sanerligen uppehåll, det var dans sång dragspeloch gitarr. lottdragning och lekar för barnen. När vi var klara började det dugga igen men inte ngt hällregn. Senare på kvällen blev det uppehåll och ljust och fint typiskt ;o)) Tanken var attvi skulle grillamen det orkade ingen för efter firandet åt vi jordgubbstårta (min) och drack kaffe. Margreth fick åka vid 20 för att hämta Bertil övriga spelade Tp och mös till 12-tiden då killarna (!!!!!) besegrat tjejerna. Det trodde jag aldrig skulle kunna hända. Men det var i alla fall en toppendag!!!!

Midsommardagen hadevi bjudit hem hen grannarna samt Lindas mamma, pappa, syster samt systers barn på grillkväll. De kom på kvällen och vi knödde in oss alla i uterummet. Supermysigt, vi grillade fläskfilé med klyftpotatis,potatissallad samt massa kalla såser. Till efterättblev det megstora morotsmuffins med värsta fyllningen på jättegoda om jag får säga det själv. Lindas föräldrar ville ge oss massa pengar för att de fick komma men det blev ingenting med det. Det är jättemysigt att få ha dem här.

Söndagen målade vi lite på utsidan (Jens) och slappade mest skönt det också.

Igår var jag påJens jobb och blev klippt av hans chefs dotter hon skall börja sista året på frisörutbildningen så hon är mycket nogrann. Emma fick luggen klippt.

Idag ringde de från Kungälvsposten och frågade om de fick skriva om det som hände Elina när vi inte fick hjälp på vårdcentralen,en kompis till mig är journalist där och hon hade berättat försin chef som tyckte det var intressant. De kommer i morgon och skall ta hela storyn samt ta kort. Hjälp vad nervöst!!! I dag var jag och storhandlade med 2 hysteriska barn. Emma var helt galen,skulle smaka på allt, först var det en låda kakor, sedan åt hon ur lösgpdiset, efter detta kommer jag på henne med att stå och smaska i sig vindruvor innan hon högg tag i ett äpple, det fick jag stoppat, då dök hon på en låda med russin osv osv... Phu när vi kom fram till kassan blev Elina galen och tjöt i högan sky, då stämde Emma i för att hon inte fick plats i vagnen. detta var en chockupplevelse!!!! Ja ja nu e maten hemma samt allt annat Emma stoppat ner i vagnen (halstabletter, Big Cat, bilar, bananer). Nu sover Elina i vagnen i uterummet. Härligt.

Heeeej så länge

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida