Pettros dagliga verk

måndag, juli 02, 2007

Kändis

http://www.kungalvsposten.se/nyheter.shtml#newsitemEElFEpuZkpWhbqkNVs

Här är artikeln, en helsida samt lite på förstasidan...

Jisses vad konstigt det kändes att se. Vi prenumererar inte men fick sms av en anna kompis som sade att vi var med. Linda prenumererar så jag fick de hennes (nu har jag köpt den). Det komhit en kille i onsdags och vi pratade lite och han knöt ihop det bra tycker jag. Ja ja nu e det gjort och det känns bra. Han ringde till vårdcentralen och dåplötsligt ringde klinikchefen herself till mig. Innan var det minsann ingen som brydde sig. Hon tyckte inte jag skulle ställa upp i tidningen bla bla

Torsdagen kom simgänget hit, kul och intensivt,jag bjöd på grillad kycklingfilé och bulgur, Sanna hade med sig jordgubbar och Catrin glass så var den saken klirad ;o) Klockan två var jag tvungen att ge mig av till tandläkaren då kom Linda över för att passa Emma o Elina, besöket gick fint och snabbt och var hemma rekordsnabbt.

I fredags var vi en sväng på Marstrand och fikade och promenerade kvällen mumsades det skaldjur och Kristoffer var här och spelade spel till halv elva, då ringde Linda hem honom. jag och Jens såg klart på Hanibal rising, superläbbig och spännande!!

Startade lördagen med shopping, först på Kärna för att handladet sista till kvällens middag, sedan Ytterby för att få nya patroner till Sodastreamern samt köpa mer färg. målade lite och sedan var det dags att röja lite innan Pernilla med familj kom. De kom vid 16-tiden, barna lekte och vi snackade lite innan grillen tändes,vi grillade kyckling och fläskfilé och jag hade gjort jordnötssås (gott) och Tzatsiki. Härligt med grillsommar!!!! Efter maten gick vi upp på berget och kollade utsikten och mös innan vi gick ner för cheesecakeätande och kaffeslurkande. De åkte hem vid två och då kan jag lova att Emma stöp i säng.

I går var vi inne o slappade fast jag stavgick faktisk innan frulle, vi skulle vara hos moster Inger klockan 17 för födelsedagsfest. Hon fyllde hela 70 år och i trädgården gick en trubadur omkring och spelade. Otroligt duktig!!
http://www.martinbagge.se/main.html
Han spelade mest Bellman och mest för Elina som var helt lyrisk. De hade Catering och serveringspersonal och maten var kall buffé som var underbar och tårta från Nöjds, vårt viktväktande får verkligen bekänna färg!!! Jens har -9,5 och jag 9,3 skall göda honom inför nästa vecka såjag leder igen ha ha ha ha

Idag pratade jag lite med Svennung, de är på Öland och lever livet. Underbart. Var på Net On Net för att lämna in vår Kaffemaskin som gått sönder igen, och kom hem med nya saker.Em kaffemal så jag kan mala bönor och brygga gott kaffe i alla fall. Den var lyxig men bra pris och köpte en babymonitor till Elina. Det har jag saknat länge. Sedan var det viktkoll på bvc som gick fint, hem hungrig som attan samt kaffetörstig, malde kaffe ;o)) Och fixade mat åt alla. Samtidigt släntrade Linda med barn in, klockan fyra skulle hon iväg och vi skulle ha barna. Det gick fint. De kom hem strax innan åtta. Vi har fått vår nya torktumlare idag, den går för fullt nu och nu jäklar skall det tvättas!!! En granne ordnade bra pris och var och lämnade in den imorse, bra service....
Nu är det nedräkning till Jens semester första veckan skall vi till legoland två nätter och det skall bli helt toppen!!
Ja heeeeeeeeej sålänge

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida